۵ چهره خاص فوتبال ایران برای فصل بعد، با انگیزه‌های مضاعف وارد مسابقات می‌شوند.

5 چهره خاص فوتبال ایران

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

لیگ بیست‌وچهارم فوتبال ایران در حالی از حدود ۲هفته دیگر آغاز می‌شود که برخی چهره‌ها، برای درخشش و نتیجه‌گیری در این فصل از انگیزه‌های مضاعف بهره می‌برند. در این مطلب، شرایط ۵نفر از مهم‌ترین آنها را مرور خواهیم کرد.

رامین رضاییان؛ یاغی زیر ذره‌بین

نفر آخر این فهرست هم قاعدتا باید رامین رضاییان باشد؛ بازیکنی که خبرسازترین انتقال تابستان فوتبال ایران را رقم زد. اگرچه رضاییان از سپاهان به استقلال رفت اما او همیشه به‌عنوان یک پرسپولیسی شناخته می‌شد و از این نظر حضورش در اردوگاه آبی‌ها نوعی طغیان و یاغی‌گری به‌حساب می‌آید. در نتیجه جای هیچ بحثی باقی نیست که همه او را به دقت رصد خواهند کرد تا ببینند در استقلال موفق می‌شود یا نه. رضاییان که همیشه از تمرین استقبال کرده، حالا با این شرایط برای درخشش انگیزه دوچندان خواهد داشت.

جواد نکونام؛ سرانجام جام؟

به جرأت می‌توان گفت قضاوت شده‌ترین چهره فوتبال ایران در فصل گذشته جواد نکونام بوده است. سرمربی استقلال به دلایل مختلف بارها در کانون حواشی قرار گرفت و البته باعث و بانی اغلب آنها هم خودش بود. جواد که دائما مدعی بود از نظر نفری تیم خوبی در اختیار ندارد، در نهایت حتی تا آستانه کسب عنوان قهرمانی هم پیش رفت اما پشت سر پرسپولیس ماند. در این تابستان، استقلال به خوبی تقویت شده و علاوه بر حفظ ساختار کلی تیم، بازیکنان جدیدی هم به جمع آبی‌پوشان افزوده شده‌اند. حتی اصطکاک و چالش‌های مدیریتی فصل قبل هم وجود ندارد. همه اینها یعنی از جواد نکونام انتظار می‌رود عملکرد موفق‌تری داشته باشد، چرا که هیچ بهانه‌ای از او قابل‌قبول نخواهد بود.

علیرضا بیرانوند؛ اگر محروم نشود

دروازه‌بان شماره یک تیم ملی، پارسال فصل بدی داشت؛ در باشگاه و تیم ملی ضعیف عمل کرد و نقد رایج در موردش این بود که با این همه حاشیه و سرشلوغی‌هایی از جنس مافیا، کافه و مدلینگ، نمی‌تواند فقط روی کارش متمرکز باشد. بنابراین در شرایط طبیعی او برای بازگشت به اوج انگیزه دارد اما این اشتیاق با شرایط جدید مضاعف هم شده؛ اینکه بیرو در انتقالی جنجالی از پرسپولیس به تراکتور رفته و همه منتظرند ببینند می‌تواند به این تیم کمک کند یا نه. ناکامی احتمالی بیرو در تبریز، شاید ثابت کند حضور در پرسپولیس موقعیت متفاوتی بود که به تکامل این سنگربان کمک کرد. البته فراموش نکنیم همه اینها به شرطی است که بیرانوند به‌خاطر شرایط انتقالش محروم نشود.

دراگان اسکوچیچ؛ طوق تحقیر را بشکن!

سرمربی تراکتور از هر نظر یک چهره «خاص» برای فوتبال ایران به شمار می‌آید. او به شکلی غیرمنتظره روی نیمکت تیم ملی نشست، به طرزی حیرت‌انگیز نتایج استثنایی به دست آورد و سریع‌ترین صعود تاریخ ایران به جام‌های جهانی را رقم زد و به سبکی آزاردهنده هم کنار گذاشته شد. حتی در دوران موفقیت‌های سریالی اسکو با تیم ملی هم عده‌ای دست از تحقیر او بر نداشتند و در نهایت این رفتارها، با اخراج غیرمنصفانه مرد کروات تکمیل شد. او در این مدت به‌عنوان مربی زیر ۲۱سال تیم ملی کشورش نتایج چندان خوبی به‌دست نیاورد اما حالا که به ایران برگشته، باید ثابت کند لیاقتش بیش از اینها بوده. به‌زودی خواهید دید که شمار زیادی از مخاطبان فوتبال ایران منتظرند تا از عملکرد اسکو در تبریز، نتایج فلسفی بگیرند و جنگ «دیدید گفتیم» راه بیندازند!

عیسی آل‌کثیر؛ بالاخره آقای گلی؟

شاید بیراه نباشد اگر بگوییم لیگ برتر فوتبال ایران یک آقای گلی به عیسی آل‌کثیر بدهکار است. مهاجم جنوبی پرسپولیس که نسبتا دیر به بالاترین سطح فوتبال کشور رسید، اغلب اوقات نمایش‌های مؤثری برای تیمش داشته است اما هنوز نتوانسته یک عنوان فردی ماندگار به‌دست بیاورد. گاهی محرومیت و مصدومیت بلای جان عیسی شده و گاهی هم از تصمیمات اشتباه خودش آسیب دیده است. این بار اما او قراردادش را با حواشی اندک تمدید کرد تا از ابتدا در خدمت پرسپولیس باشد. مخصوصا در فصلی که شهریار مغانلو، آقای گل ۲دوره قبلی لیگ برتر به امارات کوچ کرده، عیسی فرصت ربودن کفش طلا را دارد. آیا از آن استفاده خواهد کرد؟

کد خبر 871605
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha